کد خبر 1066250
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
جنگنده

یک وبگاه امور نظامی در تحلیلی نوشت، جنگنده «اف-۳۵» ویژه نیروی دریایی آمریکا قادر به پرواز طولانی مدت با سرعت فراصوت نبوده و به همیت دلیل رهگیری آن کار دشواری نیست.

به گزارش مشرق، یک وبگاه امور نظامی در تحلیلی ضعف دیگر جنگنده پرهزینه آمریکا را نمایان ساخت و نوشت، جنگنده «اف-۳۵»  قادر به پرواز طولانی مدت با سرعت فراصوت نیست و به همین دلیل می توان آن را  رهگیری کرد.

وبگاه «بالگریین میلیتری» به نقل از «دیفنس نیوز» نوشت، نسخه ساخته شده این جنگنده برای نیروی دریایی آمریکا نمیتواند در طولانی مدت با سرعت فراصوت پرواز کند و ممکن است با از دست دادن خاصیت رادار گریزی از سوی دشمن شکار شده یا آسیب ببیند. 

بیشتر بخوانید:

موافقت آمریکا با فروش اف 35 به سنگاپور

به نوشته این وبگاه، از سال ۲۰۱۹ تاکنون این ضعف جنگنده گرانقیمت اف-۳۵ رفع نشده است. «برایان کلارک»  تحلیلگر اندیشکده «هادسن» در این زمینه گفت، پرواز با سرعت فراصوت برتری برای این جنگنده محسوب نمی شود . وقتی با خلبانان F-۳۵ صحبت میکنید ، آنها میگویند در  موارد محدود و در حالت فوق صوت پرواز میکنند.

 به گفته این تحلیلگر آمریکایی، با این ضعف دشمن میتواند این  جنگنده را بدون مشکلی رهگیری کند. 

چندی قبل نیز یک شرکت تخصصی تولید رادار در آلمان اعلام کرد که  دو فروند جنگنده اف-۳۵ را با استفاده از نسل جدید رادارهای غیرفعال خود از فاصله ۱۵۰ کیلومتری ردیابی کرده است.

در حالی که شرکت تسلیحاتی آمریکایی «لاکهید مارتین» برای تبلیغ جنگنده نسل جدید خود یعنی اف-۳۵ روی قابلیت رادارگریز و مخفی‌کار بودن آن تمرکز کرده است، اما خبر می‌رسد که این رادارهای جدید آلمانی توانسته‌اند این پرنده‌ها را شناسایی و رهگیری کنند.

نشریه تخصصی «ژورنال جنگ‌افزارهای شبکه‌محور» گزارش داد که شرکت آلمانی «هِنسُلدت» که به طور ویژه روی ساخت و توسعه شبکه‌های راداری فعالیت می‌کند، در آوریل سال گذشته توانسته دو فروند جنگنده اف-۳۵ را ردیابی کند که در حال پرواز در نمایشگاه هوایی برلین ۲۰۱۸ بودند. شبکه جدید رادار غیرفعال این شرکت «توئین‌ویس» (TwInvis) نام دارد که توانسته بود این جنگنده‌ها را از فاصله ۱۵۰ کیلومتری شناسایی کند و بخشی از حسگرها و پردازشگرهای نسل جدید است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    17 2
    خخخخ اینم از اف 35 تون ...گلوبال هاوک تون هم زدیم دیگه چی دارین ؟؟؟هرچی مونده بفرستین بیاد خیلی وقته حوصلمون سر رفته دلم یه پهپاد کباب شده دیگه می خواد خخخ
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      0 10
      وبگاه بالگرین نیوز هم یه چیزیه در حد وبگاههای فیک شما. بیش از 15 کشورپیشرفته دنیا تو صف تحویلن نمیفهمن شما خوبین
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      8 0
      پس چرا دارن پس میدن یا کم میکنن تو قرار دادشون دوره اسباب بازی های خوشکل تموم شده الان علم حرف اول میزنه پسر جون
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      2 7
      الکوثر های شما خوبن. کل دنیا منتظرن بهشون صادر کنید. کسی که جنگ عراق و ایران یادشه میدونه جنگنده های امریکایی چی هستن.
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    71 6
    آقا این F-35 کجاست نظر بده؟ به ناموسش توهین کردن، الانه که بیاد پاچه همه رو بگیره!! خخخخخخ
    • f22 US ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      0 11
      درست صحبت کن . بمبارانت میکنم ها
    • F35 US ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      4 23
      اين جنگنده يك پروژه توسعه پذير پيش روندست ، در نرم افزار اين سيستم فوق پيشرفته بيش از 8 ميليون خط كد برنامه نويسي شده كه البته بروز اين گونه باگ ها طبيعيست و قابل توسعه و رفع ، شما نيز ميتونيد با قراضه هاي اوراقي F14 چيني سر كنيد خخخ .
    • DE ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      5 0
      اون خلابان افه 35 الان داخل همین اف 35 بالای صفحه است فعلا اندازهَ ش شده قد یه پشه و اِلا جاش نمیشد تو اون .دنده عقب که میگیره صدای زیو زیو زیو میکنه.
    • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      6 0
      خخخخخخ. رفته سوخت گیری
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      9 2
      آره آمریکایی‌ها هم میگن که این یک پروژه پیش رونده هست، ان شاء الله 100 سال دیگه که بقیهٔ کشورها بشقاب پرنده ساختن این F-35 هم به نتیجه میرسه!!
  • usaf US ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 17
    بزودی صدها فروند از جنگنده های ما در ۱۲ پایگاه هوایی نیروی هوایی ایران فعلی مستقر خواهند شد .
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      24 0
      نه داداش اشتباه کردی، بزودی چندین فروند از جنگنده های ما جهت انجام مانور نظامی مشترک در کالیفرنیای مستقل مستقر خواهند شد! خخخخخخ
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      6 0
      فقط ایران 14 پایگاه هوایی داره جهت اطلاع گفتم و حالا که داری تخیل می کنی درست انجام بده
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      1 0
      در ۱۲ پایگاه جنگنده مستقره
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      2 0
      زهی خیال باطل
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    5 2
    ابرقدرت پشمکی
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    1 9
    پس چرا در سوریه با وجود دها رادار با طول موج های مختلف اف سی پنج ها اسراییل هر کاری دلشون میخواد انجام میدن و بمبهای مخوف جی بی یو ۳۹را هرجا که دلشان بخواد پرتاب میکنند ویک چیز دیگرفاصله دریای خزر تا تهران خیلی نزدیک است وپدافند گیلان ومازندران مخصوصا رادارهای با طول موج بلند بایددر این استانها نصب شوند تا اگر دشمن با چنین جنگنده هایی از روی گیلان ومازندران به تهران بمب دو ایستا شلیک کند رادارها قبل از ورود انها بتواند این جنگنده ها را کشف کند بنده خودم در گیلان زندگی میکنم و ان چنان پدافندی اینجا ندارد با وجود اینکه اینجا از نظر مرزی نزدیک ترین جا برای ورود جنگندههای نسل پنج وضربه زدن به نقاط مختلف تهران است چون با ورود پنجاه کیلومتر به داخل اسمان ایران از این نقطه میشود به تهران دسترسی داشت ولی اگر از مرزهای دیگر دشمن بخواهد وارد شود صدها کیلومتر برای دسترسی به تهران باید وارد شود وبه احتمال زیاد کشف میشود البته میدانم نظرم را پخش نمیکنی
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    2 4
    معمولا" جنگنده ها برای پرواز در سرعت بالا از پس سوز استفاده می کنند و این باعث می شود که مصرف سوخت بسیار زیاد شود و به همین علت تنها در مواقع عملیاتی و ویژه انجام می شود .
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      8 1
      08:37 استاد اینو همه میدونن، منظورشون اینه که بنا به دلایل فنی نمیتونه برای مدت لازم مافوق صوت پرواز کنه که این فقط یکی از چند اشکال لورفتهٔ این جنگنده هست.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    4 0
    درمقابل هزینه های نظامی آمریکا مسلم است که اینگونه پروژ ها بالاخره نتیجه میدهند اگر میتوانند با بودجه نظامی ایران کار کنند تولید کنند یا بودجه آنها دست ایران بودن آنوقت !!!! بعد از حدود 80 سال تولید هواپیمای جنگنده امروز بالاخره این شد ولی ما اول کاریم این طفل تازه را افتاده را مسخره نکنیم بخاطر طرز حرکتش
  • FR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    2 2
    سرعتی به نام فراصوت نداریم مشرق جان. اون زبرصوت هستش که شما میگی. سالهاست همین اشتباه رو انجام میدید. فراصوت یک بسامد است و زبرصوت مقیاس سرعت است. عربها به زبرصوت میگن مافوق صوت.
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    5 6
    بالا برید پائین بیایید آمریکا قله علم هست. اگر نبود این همه روسها و چینیها خودشونو نمیکشتن که اطلاعات این جنگنده رو به دست بیارن. هرموقع روسیه و چین اربابتون تونستن مثل اونو بسازن بیا حرف بزن. تو ادلب دیدیم تکنولوژی ترکیه که در مقابل آمریکا خیلی ضعیفتره چه جوری سیستمهای روسی رو پودر کرد. پس الکی به طرفدارای خل و چلتون که حتی دیپلم هم ندارن امیدواری نده. همین دیشب اسرائیل زده سوریه و سیستمهای روس اونو.
  • ناشناس US ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 2
    آمریکا هرگز جنگنده نسل پنجم را به کشور های دیگه نمی فروشه جنگنده آف ۳۵ نسل پنجم نیست اف ۳۵ از جنگنده های روسی خیلی بهتره اما نسل پنجم نیست نسل پنجم واقعی آمریکا اف ۲۲ است که فروشش به کشورهای خارجی ممنوع است برخی کارشناسان گفتند آمریکا برای تامین هزینه تولید جنگنده های نسل ششم پروژه اف ۳۵ راه اندازی کرد
  • رهام حسامی IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 0
    شما مشخصات صاعقه را ببین رادار گریزی و پیشران اونو ببین بعد بگو اف 35 پیشرفته است این جنگنده اف 35 دربرابر صاعقه ایران تکنولوژی اون برمیگرده به 70 سال قبل و سرعت صاعقه 24 ماخ و نیروی رانش ان یک میلیون پوند است خوب اف 35 یشران:یک عدد موتور توربوفن Pratt & Whitney F-135 به همراه پس سوز نیروی رانش:۲۸۰۰۰ پوند نیروی رانش با پس سوز:۴۳۰۰۰ پوند خودتون مقایسه کنیدو برد عملیات صاعقه برد:25000 (فقط مخازن داخلی سوخت) شعاع عملیاتی:17000 کیلومتر (فقط مخازن داخلی سوخت) حداکثر ارتفاع پروازی:180000فوت(54کیلومتر)
    • سینا IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
      0 0
      اولا مشخصات شما اشتباه است کوثر دقیقا کپی یا همان اف 5 است با موتور اوج کپیG85 رونمایی 1962 وشما اونو با اف22 یا هر جنگنده نسل پنجم مقایسه میکنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس